TV & Bredband
TV
Via kombinationsuttaget i vardagsrummet har vi anslutning till Tele2 och deras grundutbud. Genom att skriva in din adress på nedanstående websida kan du se vilka kanaler som är tillgängliga:https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/grundutbud
Förändringar i kanalutbudet samt sk frivisningar annonseras på den sidan:
https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/kanalforandringar
Lite längre ner på sidan hittar du valmöjligheter för utökat utbud. Observera att ett utökat abonnemang tecknas separat med Tele2. Det finns möjlighet att teckna ett separat bredbandsabonnemang samt även telefoni och Digital TV via Tele2.
I grundutbudet ingår även en kostnadsfri streamingtjänst.
Du som är folkbokförd i ett Tele2-hus kan se alla dina tv-kanaler i Tele2 Play (för grundutbud) utan extra kostnad.Det här ingår* 15 tv-kanaler* Streama var du vill i hela EU* Anslut upp till fem enheter, titta på en i taget* App till iOS och Android (ej Apple TV, Android TV eller Samsung TV)* Streama via AirPlay eller ChromecastFör att få tillgång till Tele2 Play måste du göra en registrering på följande websida:
https://www.tele2.se/tv/play-grundutbud
Felanmälan
Ring Tele2 på tel 90222 och ange adress. Har du ett utökat abonnemang ange ditt kundnummer.
Bredband
Via nätverksuttaget (märkt Telia) ovanför entrédörren har vi anslutning till Sappa. Du får tillhandahålla en egen router men det finns även att hyra genom Sappa.
Nuvarande hastighet som ingår i månadsavgiften är 1000/1000 Mbit/s via fibernät.
Behöver du hjälp med något?
På sappa.se/kundsupport hittar du hjälpguider samt svar på en mängd vanliga frågor. Sappa rekommenderar att du aktiverar din tjänst och personliga konto på sappa.se/aktivera. Detta underlättar för dig om du behöver komma i kontakt med dom eller vill lämna ett ärende.
Du har också tillgång till deras VIP-nummer som är deras mest prioriterade linje. Ring 0770-457347 om du behöver hjälp.